Σωματεία Εκμίσθωσης Ε.Ι.Χ. με Οδηγό, μέλη της Υπο σύστασης
Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκμίσθωσης Ε.Ι.Χ. οχημάτων με Οδηγό
Δελτίο Τύπου
H χώρα μας σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία κατά την τελευταία δεκαετία έχει να επιδείξει ισχυρά νούμερα στις αφίξεις τουριστών και πολλοί κάνουν λόγο για το ελληνικό θαύμα στη βιομηχανία του τουρισμού. Έτσι, από τα περίπου 15 εκατομμύρια επισκέπτες που υποδέχθηκε η χώρα μας το 2010, πλέον ξεπερνάει τα 30 εκατομμύρια, δηλαδή διπλασιάζοντας σε απόλυτους αριθμούς τις επιδόσεις της.
Το παραπάνω γεγονός κατακτά σαφές ότι η τουριστική βιομηχανία καλείται να αντιμετωπίσει τη ζήτηση με νέα δεδομένα. Παραδοσιακοί τρόποι εξυπηρέτησης σε όλο το φάσμα του τουρισμού οφείλουν να εξελιχθούν και να προσαρμοστούν στις σύγχρονες ανάγκες.
Για τους παραπάνω λόγους και σύμφωνα με τις αιτιολογικές εκθέσεις 4093/2012 και 4512/2018 θεσμοθετήθηκαν οι υπηρεσίες εκμίσθωσης Ε.Ι.Χ. με οδηγό. Σύμφωνα λοιπόν με τις παραπάνω εκθέσεις, οι υπηρεσίες που παρέχουν οι επιχειρήσεις εκμίσθωσης Ε.Ι.Χ. με Οδηγό εξυπηρετούν το δημόσιο συμφέρον και συγκεκριμένα την αναβάθμιση του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος και την κάλυψη των νέων αναγκών που έχουν δημιουργηθεί στην τουριστική αγορά. Ενώ ειδικά για τα νησιά, τα οποία κατά την τουριστική περίοδο υποδέχονται το μεγαλύτερο μέρος των τουριστών, οι υπηρεσίες των επιχειρήσεων μας καλύπτουν, επιπλέον, την έλλειψη μέσων μαζικής μεταφοράς και τις ανάγκες των νησιών για εσωτερικές μετακινήσεις, έτσι ώστε να εξυπηρετείται ο μεγάλος αριθμός τουριστών. Δυστυχώς, όμως, από το 2012 μέχρι σήμερα, οι κυβερνήσεις έχουν σταθεί απέναντι στις επιχειρήσεις εκμίσθωσης Ε.Ι.Χ. με οδηγό, θέτοντας συνεχώς και νέα εμπόδια, θεσμοθετώντας αντισυνταγματικούς περιορισμούς και επιβάλλοντας εξοντωτικά πρόστιμα και διοικητικές κυρώσεις, που υπερβαίνουν κάθε μέτρο. Οι περιορισμοί αυτοί δεν εξυπηρετούν κανέναν απολύτως σκοπό δημοσίου συμφέροντος.
Είναι παράδοξο επίσης να παρατηρούμε από ορισμένους μια τάχα ευαισθησία στο ζήτημα της βέλτιστης εξυπηρέτησης του τουριστικού κοινού ειδικά σε νησιά, την ώρα που οι υπηρεσίες εκμίσθωσης Ε.Ι.Χ. με Οδηγό ναρκοθετούνται και πολεμούνται. Κι ενώ τα Ε.Ι.Χ. με οδηγό υφίστανται και παλεύουν σε μια άνιση μάχη απέναντι σε μια πλήρως παράλογη και εχθρική νομοθεσία και ενώ επί το πλείστον οι επιχειρήσεις εκμίσθωσης Ε.Ι.Χ. με οδηγό έχουν δώσει μια επιλογή και μια διέξοδο σε ανθρώπους που καλούνται να επιβιώσουν επιχειρηματικά, την ίδια ώρα ακούγονται φωνές και απόψεις που επιμένουν να αγνοούν το λόγο ύπαρξης και προσφοράς των Ε.Ι.Χ. με Οδηγό, καταφεύγοντας σε προτάσεις και λύσεις που και ουτοπικές είναι και φαιδρές μοιάζουν.
Για τους παραπάνω λόγους καλούμε όσους νοιάζονται πραγματικά για την τύχη του ελληνικού τουρισμού και ειδικότερα το κράτος και την πολιτεία να παύσουν να στρουθοκαμηλίζουν. Τα Ε.Ι.Χ. με οδηγό ήδη αποτελούν και θα συνεχίσουν να αποτελούν σημαντικό βραχίονα στήριξης της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας και απαραίτητο γρανάζι ομαλής λειτουργίας ώστε ο ελληνικός τουρισμός να αξιώνεται ανταγωνιστικά στο διεθνές περιβάλλον.
Καλούμε με κάθε τρόπο την κυβέρνηση και ειδικότερα τα συναρμόδια υπουργεία επιτέλους να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να επιλύσουν τα χρόνια προβλήματα των Ε.Ι.Χ. με οδηγό. Αφού έχουμε εξαντλήσει κάθε περιθώριο συζήτησης, διαβούλευσης και υπομονής και ενώ βρισκόμαστε στο παρά ένα πριν την έναρξη της φετινής τουριστικής σεζόν, δεν έχουμε άλλη επιλογή πέραν της διαμαρτυρίας και των κινητοποιήσεων διεκδικώντας τα αυτονόητα και συνταγματικά κατοχυρωμένα δικαιώματά μας.
Τρίτη 06 Φεβρουαρίου 2024
01 .11.2023
Η συμμετοχή των μελών ήταν μεγάλη γεγονός που αποδεικνύει την αναγκαιότητα της δημιουργίας ενός δυνατού σωματείου που σκοπό θα έχει την προάσπιση των συμφερόντων των Τουριστικών επιχειρήσεων που απαρτίζουν το συγκεκριμένο σωματείο.
Μετά την επιτυχημένη εκλογική διαδικασία πραγματοποιήθηκε στις 03 Νοεμβρίου η πρώτη συνεδρίαση όπου το σωματείο ήρθε σε σώμα.
Κατά την διαδικασία αυτή το νέο Δ.Σ. του σωματείου διαμορφώθηκε ως εξής :
Πρόεδρος: Τεκάκης Ιωάννης του Αντωνίου
Αντιπρόεδρος: Βασιλάκης Εμμανουήλ του Στεφάνου
Γραμματέας: Δασκαλάκης Ιωάννης του Νικολάου
Ταμίας: Κουκλάκη Αναστασία του Ιωάννη
Μέλος: Κωτρονάκης Νικόλαος του Γεωργίου
Μέλος: Κουκλάκης Ευάγγελος του Εμμανουήλ
Μέλος: Φιωτοδημητράκης Ευτύχιος του Μιχαήλ
Ελεγκτική Επιτροπή Σωματείου
Πισαδάκης Εμμανουήλ του Κωσταντίνου
Τσιτωνάκης Στέφανος του Ιωάννη
Χαιρεκάκης Γεώργιος του Φωτίου
01 .11.2023
Η συμμετοχή των μελών ήταν μεγάλη γεγονός που αποδεικνύει την αναγκαιότητα της δημιουργίας ενός δυνατού σωματείου που σκοπό θα έχει την προάσπιση των συμφερόντων των Τουριστικών επιχειρήσεων που απαρτίζουν το συγκεκριμένο σωματείο.
Μετά την επιτυχημένη εκλογική διαδικασία πραγματοποιήθηκε στις 03 Νοεμβρίου η πρώτη συνεδρίαση όπου το σωματείο ήρθε σε σώμα.
Κατά την διαδικασία αυτή το νέο Δ.Σ. του σωματείου διαμορφώθηκε ως εξής :
Πρόεδρος: Τεκάκης Ιωάννης του Αντωνίου
Αντιπρόεδρος: Βασιλάκης Εμμανουήλ του Στεφάνου
Γραμματέας: Δασκαλάκης Ιωάννης του Νικολάου
Ταμίας: Κουκλάκη Αναστασία του Ιωάννη
Μέλος: Κωτρονάκης Νικόλαος του Γεωργίου
Μέλος: Κουκλάκης Ευάγγελος του Εμμανουήλ
Μέλος: Φιωτοδημητράκης Ευτύχιος του Μιχαήλ
Ελεγκτική Επιτροπή Σωματείου
Πισαδάκης Εμμανουήλ του Κωσταντίνου
Τσιτωνάκης Στέφανος του Ιωάννη
Χαιρεκάκης Γεώργιος του Φωτίου
Η υπηρεσία αυτή, της εκμίσθωσης Ε.Ι.Χ. οχημάτων με οδηγό νομοθετήθηκε αρχικά με τον Ν. 4093 του 2012.
Ο νόμος αυτός δίνει την δυνατότητα στα γραφεία Ενοικιάσεων αυτοκινήτων, στα Τουριστικά γραφεία και στις εταιρίες - συνεταιρισμούς ΕΔΧ Ταξί να έχουν στην κατοχή τους οχήματα ιδιωτικής χρήσης (Ε.Ι.Χ ), όπου θα μπορούν να τα εκμισθώνουν ολικός, με οδηγό, μέσω προ κρατήσεως.
Βάσει αυτής της νομοθεσίας οι τουριστικές επιχειρήσεις 11 χρόνια τώρα, επένδυσαν σε οχήματα και σε προσωπικό ( θέσεις εργασίας ) με σκοπό της ανάπτυξης του τουριστικού πακέτου στην Ελλάδα και στην προσφορά μιας νέας υπηρεσίας στην Ελλάδα. Με τον όρο νέα εννοούμε νέα ως προς την Ελλάδα διότι στο εξωτερικό υπήρχε χρόνια αυτή η υπηρεσία.
Η υπηρεσία ενοικίασης αυτοκινήτου με οδηγό όπως αρχικά αναφέρετε και στην αιτιολογική έκθεση του αρχικού νόμου είναι κατά κύριο λόγο μια καθαρά τουριστική υπηρεσία που προστέθηκε στον τομέα του Τουρισμού με ένα και μόνο σκοπό, την ανάπτυξη και την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος στην Ελλάδα.
Τα οχήματα αυτά δεν μπορούν να λαμβάνουν κόμιστρο ( δηλαδή χρέωση με την χιλιομετρική απόσταση ) σε καμία περίπτωση, αλλά λαμβάνουν ένα μίσθωμα που αφορά το χρονικό διάστημα που θα κάνουν χρήση της υπηρεσία αυτής οι εκάστοτε πελάτες.
Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά που φέρουν τα οχήματα αυτά για να μπορούν να ξεχωρίζουν, είναι μια μπλε ταινία επικολλημένη στο μπροστινό και οπίσθιο παρμπρίζ του κάθε οχήματος όπου αναγράφονται επάνω τα στοιχεία της κάθε επιχείρησης, καθώς και αριθμός άδειας ( ΜΗ.ΤΕ ) που έχουν λάβει από το Υπουργείο Τουρισμού.
Σήμερα χιλιάδες τουρίστες που επισκέπτονται την χώρα μας έχουν την δυνατότητα να μισθώνουν ένα όχημα με οδηγό εκ των προτέρων, για να το χρησιμοποιήσουν για τις βόλτες τους, τις εκδρομές τους και γενικότερα για τις μεταφορές τους.
29 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2023 I Zarpanews.gr
Μηχανοκίνητη πορεία διαμαρτυρίας στους δρόμους των Χανίων πραγματοποίησαν την Τρίτη οι οι εκμισθωτές οχημάτων με οδηγό – ή, κοινώς, οι ιδιοκτήτες βαν που μεταφέρουν αποκλειστικά τουρίστες – καθώς, όπως υποστήριξαν, το τελευταίο διάστημα αντιμετωπίζουν ενδελεχείς ελέγχους και βαρύτατα πρόστιμα και μάλιστα με αφαίρεση πινακίδων.
Τόνισαν ότι τα πρόστιμα αυτά σε κάποιες περιπτώσεις είναι αδικαιολόγητα, ενώ έκαναν γνωστό ότι το καθεστώς που διέπει τη λειτουργία τους είναι διαφορετικό για την Κρήτη και την Εύβοια σε σχέση με όλη την υπόλοιπη χώρα και ζήτησαν να έχουν ίση αντιμετώπιση παντού.
Οι επαγγελματίες ζητούν να εφαρμοστεί ό,τι ισχύει και στην υπόλοιπη Ελλάδα.
Μόνο στην Κρήτη και στην Ευβοια για τους επαγγελματίες του κλάδου της εκμίσθωσης αυτοκινήτων με οδηγό (τουριστικά βαν), η ελάχιστη χρονική διάρκεια μίσθωσης είναι 3 ώρες με ελάχιστο μίσθωμα 82 ευρώ. Στην υπόλοιπη χώρα η ελάχιστη χρονική διάρκεια μίσθωσης είναι 30 λεπτά και το ελάχιστο μίσθωμα 36 ευρώ.
Το γεγονός έχει προκαλέσει την αντίδραση των επαγγελματιών οι οποίοι ζητούν να εφαρμοστεί και στην Κρήτη ό,τι ισχύει στην υπόλοιπη Ελλάδα. Μάλιστα, με αυτό το αίτημα πραγματοποίησαν πρόσφατα στα Χανιά πορεία από την Αντιπεριφέρεια μέχρι το αεροδρόμιο.
18.10.2023 TravelDailyNews.gr
Οι διατάξεις, που προβλέπουν την ελάχιστη χρονική διάρκεια και το ελάχιστο μίσθωμα για τις συμβάσεις εκμίσθωσης Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων με οδηγό, εγείρουν ζητήματα αντισυνταγματικότητας.
Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, σε όλα τα νησιά, πλην της Κρήτης (και της Εύβοιας), κατά την περίοδο από την 1η Απριλίου έως και την 31η Οκτωβρίου, η ελάχιστη χρονική διάρκεια της ολικής εκμίσθωσης αυτοκινήτου με οδηγό ορίζεται σε μισή ώρα. Αντιθέτως, στην Κρήτη, η ελάχιστη χρονική διάρκεια ορίζεται σε τρεις ώρες καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Το ίδιο ισχύει και για το ελάχιστο μίσθωμα, το οποίο σε όλα τα νησιά, πλην της Κρήτης (και της Εύβοιας), ορίστηκε στα 36 ευρώ. Ενώ για την Κρήτη ορίστηκε στα 82 ευρώ (υπερδιπλάσιο). Η ως άνω διαφοροποίηση
της Κρήτης από τα υπόλοιπα ελληνικά νησιά δεν εξυπηρετεί κανέναν απολύτως λόγο δημοσίου συμφέροντος και, ως εκ τούτου, το καθεστώς που ισχύει στα υπόλοιπα νησιά θα πρέπει να επεκταθεί, για λόγους ισότητας, και στην Κρήτη. Ειδικότερα:
10/08/2023 Μoney-Τourism.gr
Νέα κόντρα έχει προκύψει μεταξύ Σωματείων Επιχειρήσεων Εκμίσθωσης ΕΙΧ αυτοκινήτων με οδηγό, με το υπουργείο Μεταφορών, καθώς οι υπηρεσίες του υπουργείου μετέβαλλαν άποψη και επιβάλλουν πρόστιμα σε νομικά πρόσωπα -και ιδίως τουριστικά γραφεία- που συνάπτουν συμβάσεις για μίσθωση τέτοιων αυτοκινήτων. Ήδη δε κάποια σωματεία έχουν προχωρήσει σε νομικές ενέργειες.
Πιο αναλυτικά, σε πρόσφατη συνάντηση των εκπροσώπων των Σωματείων με την πολιτική και υπηρεσιακή ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που έλαβε χώρα στις 26-7-2023, διαπιστώθηκε ότι έχει δημιουργηθεί ένα μείζον ζήτημα, αναφορικά με τη δυνατότητα ή μη των νομικών προσώπων και ιδίως των τουριστικών γραφείων να συνάπτουν, ως μισθωτές, συμβάσεις μίσθωσης Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων με οδηγό, στα πλαίσια άσκησης των νομίμων επιχειρηματικών τους δραστηριοτήτων, προς εξυπηρέτηση των πελατών τους (τουριστών).